Erasmus+

Acţiunea KA2 

Şcoala Gimnazială Alunu 

Coordonator:prof.Cecilia Boeangiu

TITLUL  PROIECTULUI:

POSITIVELY  ACTIVE 

PROIECTUL S-A DESFĂŞURAT ÎN    PERIOADA 1 SEPTEMBRIE 2016-30 SEPTEMBRIE 2018. 

ŞCOALA GIMNAZIALĂ ALUNU A FOST PARTENER ÎN ACEST PROIECT, FINANŢAT ÎN CADRUL PROGRAMULUI EUROPEAN ERASMUS+  CU  24 500  EURO. 

  •  Scopul principal al proiectului, si anume  dezvoltarea competențelor civice și sociale ale elevilor, creșterea activității și îmbunătățirea calității activității Consiliului elevilor din școlile partenere, precum  și îmbunătățirea competențelor lingvistice atât a studenților, cât și a profesorilor care au participat la proiect si-a atins tinta. 
  •  Scopul ales al proiectului a contribuit la o mai bună cunoaștere a competențelor fundamentale și transversale esențiale la un nivel înalt în perspectiva învățării pe tot parcursul vieții și a permis elevilor să dobândească și să pregătească competențe sociale, inclusiv participarea civică ca parte a inițiativelor de jos în sus și capacitatea de a implementa proiecte și planuri de a face realitatea mai prietenoasă și adaptată la nevoile cetățenilor. 

ŢĂRI PARTICIPANTE: 

  • POLONIA
  • ITALIA
  • BULGARIA
  • ROMÂNIA

   ŞCOLI PARTICIPANTE: 

  • Zespol Szkol w Ploskiem im.Papieza Jana Pawla II, Ploskie 139,22-400 Zamosc,Polska – şcoala coordonatoare 
  • Instituto di Istruzione Secondaria Superior  – “C.M.Carafa” Mazzarino Italy, Piazza Carlo Maria Carafa, 93013 Mazzarino
  • Primary school “Bacho Kiro”  VelikoTarnovo city, “Philip Totyu” 20, Bulgaria
  • Şcoala Gimnazială Alunu Loc. Alunu, jud. Vâlcea, România 

 

Prima întâlnire de proiect a cadrelor didactice

Zamosc, Polonia

9-10 noiembrie 2016 

La reuniunea de proiect din Polonia,coordonatorii de proiect au stabilit perioadele în care se vor desfăşura întâlnirile transnaţionale,dupa cum urmeaza:  

  • Polonia 20-24 februarie 2017 
  • Bulgaria 30 aprilie 6 mai 2017 
  • România 19-23 martie 2018 
  • Italia 26-30 aprilie 2018 

 

S-au discutat urmatoarele teme:  

  • Descrierea calendarului mobilității proiectului
  • Programarea  activităților propuse
  • Programul primei vizite
  • Regulile de cooperare și reglementări (înscrieri, postere și concursuri de logo-uri)
  • E-Twinning – ipoteze de proiect
  • Evaluarea și monitorizarea activităților proiectului
  • Discuții despre controlul bugetului proiectului
  • Rezultatele proiectului
  • Documente de proiect
  • Exemple de idei de activități locale
  • Idei de prezentare: reguli de cultură și democrație, autoguvernare (drepturi și obligații, site-uri web, activități de voluntariat)

Polonia 19-26 februarie 2017

Prima întâlnire transnaţională de proiect a avut loc la  Zespol Szkol w Ploskiem im.Papieza Jana Pawla II,  Ploskie  Zamosc, Polonia-şcoala coordonatoare, în perioada 19-24 februarie 2017.

De la Şcoala Gimnazială Alunu au participat 5 elevi, însoţiţi de doamnele prof. Cecilia Boeangiu şi  Felicia Teodorescu . Elevii participanţi au fost: Ardeoaica Ştefan Alexandru, Ungureanu Ioana Selena, Vâlvoi Flavia, Nica Alexandru Constantin şi Săvoiu Diana Patricia.

ACTIVITĂŢILE  DESFĂŞURATE ÎN CADRUL PROIECTULUI: 

  • Autoguvernarea școlilor noastre, 
  • Prezentarea activităților, cooperarea cu managementul, 
  • Implicarea studenților, probleme, posibile schimbări, 
  • Drepturile și obligațiile studenților,  
  • Reglementări juridice în lumina legislației naționale și instituțiilor internaționale care apără aceste drepturi, comisarul pentru drepturile copilului. 
  • Democrația – Cum arată în școli, țări. 
  • Cu ce fel de pericole ne confruntăm

BULGARIA 30 APRILIE – 4 MAI 2017

A doua întâlnire transnaţională de proiect a avut loc la Veliko Tarnovo, Bulgaria, în perioada 30 aprilie – 4 mai 2017. 

La aceasta întâlnire de proiect, cei 5 elevi au fost însoţiti de doamnele profesoare Mihaela Ardeoaica şi Ana Drăgulescu. Cei 5 elevi au fost: Lăcătuşu Bianca, Daju Bianca, Zaharia Anca, Smeu Maria şi Vladoiu Miruna

ACTIVITĂŢILE  DESFĂŞURATE ÎN CADRUL PROIECTULUI: 

  • Caritate la școală – dacă este necesar. Ce impact are asupra elevilor? Dacă și de ce ar trebui să-i ajutăm pe alții și pe cei mai slabi? 
  • Voluntariatul în mediul nostru 
  • Cum să recunoști zona și problemele celor nevoiași?  
  • Instituțiile implicate în voluntariat, contactul cu acestea și stabilirea cooperării 
  • Sunt afectaţi  elevii de  mediul în care trăiesc? 

VELIKO TARNOVO, 3 – 4 OCTOMBRIE 2017 

A doua întâlnire de proiect pentru cadrele didactice a avut loc la VelikoTarnovo, în perioada 3 – 4 octombrie 2017. La aceastăîntâlnire au participatcoordonatorii din cele  4 ţări. 

Vizitarea şcolii Bacho Kiro, Veliko Tarnovo, Bulgaria  

ACTIVITĂŢILE  DESFĂŞURATE: 

  • Primul an de proiect: discuţii legate de modul în care s-au desfăşurat activităţile propuse în primul an de proiect, 
  • Pregătirea raportului intermediar pentru Mobility Tool. 
  • Propuneri de activităţi pentru întâlnirile ce vor avea loc în anul 2018.(martie-Alunu, România; aprilie-Mazzarino, Italia) 
  • Analiza și evaluarea obiectivelor, informații despre activitățile din școli, 
  • Pregătirea programului de lucru, planurile de modificare dacă acestea vor fi necesare, planurile detaliate ale întâlnirilor viitoare, discuțiile despre potențiale avertismente și căutarea unor modalități de prevenire. 
  • Prezentarea raportului bugetar și rezultatele actuale ale proiectului

ALUNU – ROMÂNIA, 19 – 23 MARTIE 2018 

A treia întâlnire de proiect a avut loc, în perioada 19-23 martie 2018, la noi în şcoală. 

A fost o săptămână plină de activităţi frumoase, o săptămână în care oaspeţii noştri din Polonia, Bulgaria şi Italia s-au simţit foarte bine în şcoala noastră. 

ACTIVITĂŢILE  DESFĂŞURATE ÎN CADRUL PROIECTULUI: 

  • Conceptul de cetățenie democratică, acțiunea la nivel local 
  • Self-management în comunitatea locală. Cetățenii sunt activi?  
  • întâlnire, interviu cu oameni care lucrează în organizații neguvernamentale. 
  • Acțiunile organizate de aceste instituții (Ziua familiei), eficacitatea acestora, posibilitățile în lumina legii 

MAZZARINO – ITALIA, 26 – 30 APRILIE 2018

Ultima întâlnire transnaţională de proiect, cu participarea elevilor din cele patru şcoli, a avut loc la Mazzarino, o localitate din Sicilia, Italia, în perioada 26-30 aprilie 2018. 

De la şcoala noastră au participat cinci elevi: Bolovan Ioana Patricia, Daju Bianca, Dolan Andreea, Burtea Octavian şi Mărtoiu Adina . Ei au fost însoţiţi de d-nele profesoare Cecilia Boeangiu, Felicia Teodorescu şi Steliana Jianu. 

ACTIVITĂŢILE  DESFĂŞURATE ÎN CADRUL PROIECTULUI: 

  • Opriți agresiunea (fizică și psihică) la școală în rândul studenților, 
  • Toleranța pentru diferență 
  • Sensibilitate la rănirea fizică și psihică 
  • Bullying

Ultima întâlnire transnaţională de proiect, cu participarea elevilor din cele patru şcoli, a avut loc la Mazzarino, o localitate din Sicilia, Italia, în perioada 26-30 aprilie 2018. 

De la şcoala noastră au participat cinci elevi: Bolovan Ioana Patricia, Daju Bianca, Dolan Andreea, Burtea Octavian şi Mărtoiu Adina . Ei au fost însoţiţi de d-nele profesoare Cecilia Boeangiu, Felicia Teodorescu şi Steliana Jianu. 

ACEST PROIECT A AVUT UN IMPACT POZITIV ASUPRA ELEVILOR ŞI CADRELOR DIDACTICE DIN  ŞCOALA NOASTRĂ

  •  Impactul asupra elevilor a fost unul pozitiv, aceştia au dobândit noi competenţe, au reuşit să-şi perfecţioneze cunoştinţele de limba străină, iar mobilitaţile realizate i-au ajutat să cunoască alte culturi, obiceiuri, tradiţii şi alte sisteme de educaţie. 
  • Profesorii  implicaţi în proiect, motivaţi în participarea la proiecte europene, au avut posibilitatea să-şi exerseze abilităţile într-o altă limbă, să cunoască alte sisteme educaţionale şi să vadă cum ar putea îmbunătăţi sistemul de învăţământ românesc, începând cu propria activitate la clasă.  
  • Activitățile au fost foarte variate, interesante şi bine alese, elevi implicaţi, produse de înaltă calitate, schimburi culturale, acceptarea diversităţii, îmbunătăţirea abilităţilor TIC şi de  comunicare în limba engleză.  
  • Implementarea şi desfăşurarea proiectului au avut un impact pozitiv şi au dus la ridicarea prestigiului Şcolii Gimnaziale Alunu. 
  • Promovarea şcolii  în context european, lărgirea posibilităţilor de dezvoltare a unor proiecte europene viitoare, reprezintă exemple de bună practică privind organizarea activităţilor didactice şi educative.