Structura organizațională a Școlii Gimnaziale Alunu
Școala Gimnazială Alunu
Tipul şcolii: școală gimnazială
Limba de predare: limba română
Populaţia şcolară:
Număr de elevi: 348
Provenienţă: mediu rural
Personalul şcolii
Număr de cadre didactice: 30
Personal didactic auxiliar: 2
Personal nedidactic: 11 ( 5 îngrijitori, 1 muncitor de întreţinere, 2 fochişti, 2 şoferi microbuz şcolar)
Evoluţia populaţiei şcolare în perioada 2012 – 2018:
AN SCOLAR | Nr. prescolari | Nr.elevi ciclu primar | Nr.elevi gimnaziu | Total |
2012-2013 | 87 | 183 | 236 | 506 |
2013-2014 | 89 | 166 | 201 | 456 |
2014-2015 | 82 | 165 | 196 | 443 |
2015-2016 | 65 | 169 | 158 | 392 |
2016-2017 | 69 | 168 | 137 | 374 |
2017-2018 | 62 | 166 | 120 | 348 |
2018-2019 | 74 | 159 | 115 | 348 |
Rata de promovabilitate:
- ciclul primar – 100 %;
- ciclul gimnazial: 98 %
Date referitoare la pregătirea profesională a cadrelor didactice :
Nr.crt. | Specializarea | Fără definitivat | Definitivat | Gradul II | Gradul I | Necalificate | Total |
1 | Prof. înv. preşcolar | – | 1 | – | 3 | – | 4 |
2 | Prof.înv.primar | – | 1 | – | 9 | – | 10 |
3 | Profesori | 1 | 4 | – | 11 | – | 16 |
4 | Total | 1 | 6 | – | 23 | – | 30 |
Număr cadre didactice calificate: 30 (100 %).
Număr cadre didactice titulare cu grad I: 23 (76,66 %, din numărul cadrelor didactice titulare).
Date referitoare la şcoală:
Unitatea de învăţământ | Număr grupe | Număr preşcolari |
GPN IGOIU | 2 | 40 |
GPN COLTEŞTI | 2 | 34 |
Unitatea de învăţământ | Nr.clase înv.primar | Nr. clase gimnaziu | Nr.elevi |
ŞCOALA GIMNAZIALĂ ALUNU | 5 | 4 | 128 |
ŞCOALA GIMNAZIALĂ COLTEŞTI | 5 | 4 | 148 |
Dotarea :
Nr.crt. | Denumire | Total |
1 | Sali de clasa | 15 |
2 | Laboratoare | 4 |
4 | Terenuri sportive amenajate | 3 |
5 | Sali de sport | 1 |
Şcoala este dotată suficient cu material didactic şi bine cu mijloace audiovizuale.
Personalitatea şcolii se concretizează în relaţia optimă de colaborare profesor-elev, în climatul şcolar şi orientarea educaţiei spre valori, formarea capacităţilor privind acomodarea la nevoile societăţii actuale. Climatul şcolar şi ambianţa pedagogică se realizează prin organizarea şi dirijarea condiţiilor de mediu, motivaţiilor de ordin moral, profesional, estetic şi material; mediul intern şi cultura organizaţională a unităţii şcolare se întemeiază pe muncă, justiţie socială, respectul faţă de drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului şi faţă de valorile democratice.
Elevii provin din medii sociale diverse, existând copii cu stare materială bună, dar și cu situație materială precară, familii numeroase, mediu social deteriorat și cu capacități intelectuale diverse. Elevii beneficiază de pregătire de specialitate suplimentară în vederea obținerii unor rezultate cât mai bune la Evaluările Naționale și la olimpiadele și concursurile școlare.
Calitatea personalului didactic:
- calificat: 100% cu performanţe în activitatea didactică.
- cadrele didactice și personalul didactic auxiliar manifestă dorința de formare continuă și perfecționare și sunt deschise spre noutățile reformei din domeniul învățământului, fapt reflectat din participarea la cursurile de formare: cursuri POSDRU, cursuri organizate de CCD Vâlcea.
- aplică noul curriculum;
- cadrele didactice urmăresc modernizarea actului de predare – învățare – evaluare prin orientarea lui spre capacități și atitudini, utilizând strategii participative.