Structura organizațională a Școlii Gimnaziale Alunu

Școala Gimnazială Alunu

Tipul şcolii: școală gimnazială

Limba de predare: limba română

Populaţia şcolară:

Număr de elevi: 348

Provenienţă: mediu rural

 Personalul şcolii

Număr de cadre didactice: 30

Personal didactic auxiliar: 2

Personal nedidactic: 11 ( 5 îngrijitori, 1 muncitor de întreţinere, 2 fochişti, 2 şoferi microbuz şcolar)

 

Evoluţia populaţiei şcolare în perioada 2012 – 2018:

AN  SCOLARNr. prescolariNr.elevi ciclu primarNr.elevi gimnaziuTotal
2012-201387183236506
2013-201489166201456
2014-201582165196443
2015-201665169158392
2016-201769168137374
2017-201862166120348
2018-201974159115348

 

Rata de promovabilitate:

  • ciclul primar – 100 %;
  • ciclul gimnazial: 98 %

Date referitoare la pregătirea profesională a cadrelor didactice :

Nr.crt.SpecializareaFără definitivatDefinitivatGradul IIGradul INecalificateTotal
1Prof. înv. preşcolar134
2Prof.înv.primar1910
3Profesori141116
4Total162330

 

Număr cadre didactice calificate: 30 (100 %).

Număr cadre didactice titulare cu grad I: 23 (76,66 %, din numărul cadrelor didactice titulare).

 Date referitoare la şcoală:

Unitatea de învăţământNumăr grupeNumăr preşcolari
GPN IGOIU240
GPN COLTEŞTI234

 

Unitatea de învăţământNr.clase înv.primarNr. clase gimnaziuNr.elevi
ŞCOALA GIMNAZIALĂ ALUNU54128
ŞCOALA GIMNAZIALĂ COLTEŞTI54148

 

Dotarea :

Nr.crt.DenumireTotal
1Sali de clasa15
2Laboratoare4
4Terenuri sportive amenajate3
5Sali de sport1

 

Şcoala este dotată suficient cu material didactic şi bine cu mijloace audiovizuale.

Personalitatea şcolii se concretizează în relaţia optimă de colaborare profesor-elev, în climatul şcolar şi orientarea educaţiei spre valori, formarea capacităţilor privind acomodarea la nevoile societăţii actuale. Climatul şcolar şi ambianţa pedagogică se realizează prin organizarea şi dirijarea condiţiilor de mediu, motivaţiilor de ordin moral, profesional, estetic şi material; mediul intern şi cultura organizaţională a unităţii şcolare se întemeiază pe muncă, justiţie socială, respectul faţă de drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului şi faţă de valorile democratice.

Elevii provin din medii sociale diverse, existând copii cu stare materială bună, dar și cu situație materială precară, familii numeroase, mediu social deteriorat și cu capacități intelectuale diverse. Elevii beneficiază de pregătire de specialitate suplimentară în vederea obținerii unor rezultate cât mai bune la Evaluările Naționale și la olimpiadele și concursurile școlare.

Calitatea personalului didactic:

  • calificat: 100% cu performanţe în activitatea didactică.
  • cadrele didactice și personalul didactic auxiliar manifestă dorința de formare continuă și perfecționare și sunt deschise spre noutățile reformei din domeniul învățământului, fapt reflectat din participarea la cursurile de formare: cursuri POSDRU, cursuri organizate de CCD Vâlcea.
  • aplică noul curriculum;
  • cadrele didactice urmăresc modernizarea actului de predare – învățare – evaluare prin orientarea lui spre capacități și atitudini, utilizând strategii participative.