Proiect
Ora de lectura
clasa a IV-a
Şcoala Gimnazială Alunu

Activitate in cadrul proiectului

ȘANSE EGALE PENTRU TOTI COPIII

IMPLICAREA PĂRINȚILOR ÎN VIAȚA ȘCOLII

„Odată ce înveți să citești, vei fi pentru totdeauna liber” – Frederick Douglass

În urma unei analize facute de-a lungul timpului ,am ajuns la concluzia ca elevii noştri nu mai iubesc lectura ,cărţile ,acestea fiind înlocuite de telefoane,tablete şi alte jocuri electronice.

Am stat pe gânduri şi mi-am zis că trebuie să găsesc o modalitate să-i fac să iubească din nou lectura.

Gândindu-mă la faptul ca ei mă iubesc am zis să profit de acest sentiment ,totul fiind în avantajul lor.

Pasul 1 – Am anunţat copiii că vom începe un program riguros de lectură zilnică ;

Pasul 2 – Parteneriatul cu părinţii ;

Pasul 3 – Un grup al clasei numit “Ora de lectură “. Aici vor primi zilnic mesaje de la mine, cu câteva minute înainte de începerea orei;

Pasul 4 – Îi anunţ că vor primi vizite de la mine în intervalul orei de lectură. Vizitele vor fi aleatorii, nimeni nu va şti pe cine voi vizita;

Pasul 5 – Stabilirea orei (s-a stabilit de comun acord intre orele 18-19:00)

Mesaje de grup

Poze facute in timpul vizitelor

După ce am facut primele 3 vizite, copiii şi părinţii au fost atât de încântaţi încat au început să mă roage insistent să îi mai vizitez, să îmi povestească ce mai citesc, să servim un ceai.

Concluzii

În urma acestui program, ne-am atins obiectivul principal, dar și alte obiective secundare la care inițial nu mă gândisem:

  • părinții le-au acordat mai multă atenție copiilor, prin faptul că au avut grijă să-I atenționeze că se apropie ora de lectură;
  • părinții au petrecut mai mult timp cu ei, copiii au citit tare și au discutat cu părinții despre cele citite;
  • relația mea cu părinții a fost mai apropiată, au reacționat pozitiv la orice mesaj și  deși i-am luat prin surprindere cu vizitele, de fiecare dată am fost primită cu bucurie.